cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Nasi Lemak 3 Rasa

Salam sejahtera & salam 1 Malaysia,

Ada yang lapar ke, ok ini ubat untuk anda,huhuu... 

  Akibat ketiadaan air pagi tadi so sarapan kami hanyalah sebungkus biskut oreo perisa coklat extra 15%+teh o sahaja. Makanya untuk makan tengahari Cikna masakkan sesuatu yang istimewa untuk "si dia". Nasi Lemak 3 Rasa, kau mampu.... Nampaknye masakan Cikna dah ade improvementkan,hahaaa....;-)

Nasi Lemak 3jenis Lauk sebenarnya

Resepi Nasi Lemak
- Beras 
-santan
-daun pandan
-halia
- garam

Resepi Sambal Ikan Bilis
-Ikan bilis
-Bawang putih
-Bawang Merah
- Bawang Besar
-Cili Blander
- Cili Api
- Air Asam Jawa
- Garam
- Gula
- Minyak

Resepi Sambal Udang Petai
- Minyak
 - Bawang putih
- Bawang Merah
- Bawang Besar
- Cili Blander
- Air Asam Jawa
- Udang 
- Petai
- Garam
Resepi Rendang Ayam Simple
- Minyak
- Bawang putih
- Bawang merah
- Halia
- Serai
- Cili kering
- Air asam jawa
- Ayam
- Garam&gula

P/S : Resepi ni Cikna xpandai nak bagi sukatan sebab Cikna masak campak- campak, harap2 korang adjustla mana yang terlebih dan terkurang ye....;-)

26 ulasan:

  1. alaaaa..sedapnyeee...orang tengah lapar ni :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok, lapo ye so ini la ubatnye.....

      Padam
  2. sedapnya nasi lemak cikna banyak lauknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk tunjuk skill kat en suami....atleast dpt gak cikna merasa,huhuu....;-)

      Padam
  3. sedapnye, terus jadi lapar balik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lapar kena terus mkn tau ti gastrik,hehee...

      Padam
  4. wahhh rajinnye cikna tuuu., ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terpaksa jadi rajin ti laki den koring lak,huhuu...

      Padam
  5. sedapnya nampak sambal udang petai tu lama dah tak merasa :D

    BalasPadam
  6. peergh.. baguih Cik Na.. masyuk sedap ni makan =)

    BalasPadam
  7. wah rajinnya ... sekali masak tiga jenis sambal :)

    BalasPadam
  8. sambal udang petai tu , kalau letak depan saya , mau habis semangkuk tau ... heheheee

    BalasPadam
  9. Sedap tu cikna.. namanya pun sedap 3 rasa.. ;)

    BalasPadam
  10. aduyaiii dahlah tengah diet pastu terbaca pulak entri ni rasa nak tikam diri haha sedapnyaaa cikna

    BalasPadam
  11. spesial nih nasi lemak banyak2 lauk.... pastu udah mkn nasi lemak compom ngantuk hehehhe

    BalasPadam
  12. wah! nasi lemak 3 rasa lauk... banyak tu... dapat meratah lauknya...

    BalasPadam
  13. waduhhhh cikna ni...da laa sy tgh kelaparan ni ;-) dok tyg2 plak nasi lemak

    BalasPadam
  14. Sambal udang petai tu yang paling menang ! Sedapnya. Terus lapar ni T_T

    BalasPadam
  15. dua kali tengok ... rasa lapar pulak :)

    BalasPadam
  16. Nasib baiklah lepas makan baru baca ni, Cikna... Kalau tidak, memang kebulurlah balik jawabnya ^_^ Tapi akak bab udang tu yang tak boleh nak menahan. Memangnya hantu udang akak ni!

    BalasPadam
  17. Sedapnya lauk² tu cikna...terliur lah tengok...

    BalasPadam
  18. sedap cikna..ada lauk ayam udang pulak
    memang special sgt..sy selalu juga buat nasi lemak padahal hari2 bfast memang dok beli nasi lemak.mau tak berlemak badan.hehe

    BalasPadam
  19. owh ada 3 menu....sambal petal memang best

    BalasPadam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...