cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Menu iftar ke-28

Salam sejahtera&salam 1 Malaysia.

Minggu ni patutnye 'si dia' yang balik sini tapi boleh pulak dia kata malas lgpun minggu lepas kan dia dah balik sana lama. Si dia boleh cakap apa kata awal ramadhan & hujung ramadhan cikna yang kena datang sini, masukkan sahur & b'buka. Dalam masa yang sama 'si dia' bagitau anak jiran sebelah dah rindukan Cikna, cikna pun rindukan dia jugak....;--)

Iftar ke-27 menu hanyalah nasi ayam tu pun hasil dari permintaan 'si dia'. Xde resepi&gamba sebabnya cikna pun dh jemu, mungkin n.ayam cikna sedap kot sebab tu  'si dia' masih meminta,huhuu....;-)

Iftar ke-28, ni pun dari permintaan suami. Memandangkan cikna xmakan asam pedas ikan pari tu cikna buat bakar je so asam pedas tu mmg habuan 'si dia' sorang je. Makan la kau sampai pengsan,ngeh4x...


Ikan pari bakar+air asam
Asam pedas ikan pari
Sambal kicap
Rebung masak lemak + udang
Sayur sawi+taugeh goreng
Kuih ketayap(kuih org alim)

Xsabar nak tunggu esok, semua anak2 Hamzah akan berkumpul insyaAllah abang long&abang ngah dari penang akan sampai jam 8pagi, cikna pulak akan sampai dlm pkl10 dr rumah sini nak balik rumah tu dalam 45minit je, petangnya pulak 'si dia' & adik (kak Cik) dari KL akan sampai.

Ok la, cikna nk tidur dulu ti pukul 5 nk bangun sahur....;-)


13 ulasan:

  1. sedapnyaaaaa....seronok dpt berkumpul kan...

    BalasPadam
  2. adoi ikan bakar ngan air asam terbaik laa..

    salam aidilfitri.. maaf zahir batin..
    have a blast raya ya..

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum

    Salam idilfitri. Singgah sini.

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. ima kena berguru dengan cikna nih.. hehehe

      Padam
  5. sedapnyaaa semua lauk2.. pandai masak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap blm tntu, cikna pun masih belajar lg ni yunk....;-)

      Padam
  6. Balasan
    1. Nmpk je, rasa blm tentu,huhuu...

      Padam
  7. kecur air liur tengok lauk semua sedap-sedap..

    BalasPadam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...