cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Menghalau tetamu secara berhemah

Kejam pulak rasanya tajuk N3 Cikna kali ni. Sebenarnya Cikna bukanlah kejam mana pun ye tapi kalau dah menggangu privacy Cikna wat rumah kita macam rumah sendiri apa kes.

Ni kes member 1 tempat kerja ngan Cikna la, selalunya senja2 baru nak datang rumah, asal sampai je mesti tanya mak Cikna masak pe rini tangan Mummy Cikna tak nak lak dia salam. 

Petang semalam Cikna 1family makan mee sup so malam tu Cikna&Abah request tak nak makan(Mummy senyum je, lehla berehatkan). Dalam pukul 6.55ptg member Cikna sampai rumah, ayat dia macam biasa la "Mak cik masak pe rini" Nak tak nak terpaksa la mummy Cikna masakkan nasi+gorengkan ikan utk dia. "Cikna aku nak tumpang sembahyang,mandi & basuh baju sekali ye"(1beg balik kg dia kuakan). Sepanjang dia duduk kat rumah Mummy&abah Cikna la yg melayan dia, Cikna banyak kerja lagi nak buat. Dalam pukul11malam baru dia balik, Mummy & abah selalunya pukul 10 dah tido sian diaorg terpaksa melayan member Cikna lak......;-)

Nasib baik Cikna ade kerja kalau tak mau kena marah ngan Mummy, letih la ade member macam ni.  

10 ulasan:

  1. ada jugak org macam ni..memang patut cikna halau dia tu..kalau ganggu kita je xpe tapi dengan mak ayah sekali..memang xpatut la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dah baik camni lak jadinye, spesis xphm bahasa kot...

      Padam
  2. wujud jg manusia mcm ne kan... xpatut lar dia wt mcm 2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak tegur dh besar, marah2 ti kat sekolah masam muka lak....

      Padam
  3. ade lg eh mnusia cmtu.. tebal btl mukenye.. tak patut betul wat cmtu.. adoii.. nt tgor kate kite xsporting plak..payah jugak kn cikna..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la psl Aniszz, sblm ni pun prnh gak bg hint tp xjd pape pun...

      Padam
  4. semoga Cikna banyak bersabar ye dalam menghadapi sahabat macamtu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah&amin ye Mama amir,TQ

      Padam
  5. sepatutnya sebagai tetamu, kena lebih peka terhadap keadaan tuan rumah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, Cikna xkisah klu tetamu tu dtg hari2 tp tlng jga privacy tuan rumah....'

      Padam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...