cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Bercuti ke Port Dickson, Negeri Sembilan

   Percutian kali ni adik cikna xdpt joun sbb dia dah kena kerja. Bergerak dari rumah pkl10 pgi dan sampai ke rumah pkl 10 mlm. Sampai telok kemang dalam pkl 12.30 tapi org ramai sudahnya Cikna suggest g Rachado bay sebab 10tahun yg lalu Cikna pernah kerja kat situ. Nasib xmenyebelahi kitaorg sesat ke Pantai Cermin, berehat&makan.. Hajat dihati nak mandi laut tapi bila memikir bilik air jauh trs xjadi. Anak2 sedara nampak air je trs lupa nk makan.
   Dalam pukul 4.30 kitaorang bergerak ke Muzium Tentera Darat, kalau dah sampai PD xpergi kat Muzium ni cam xsempurna pulak rasenye. Masuk ke muzium ni tiada bayaran yang dikenakan, selain dari melihat pameran&menonton video yg disediakan pengunjung juga boleh masuk terowong yang dibina oleh tentera PKM, selain itu pengunjung juga boleh mencuba latihan-latihan tentera yg telah disediakan.
                             
                                                      Peta port Dickson
Welcoming to Pantai Cermin, Port Dickson
Bergambar 1 family, kebetulan masa ni bergambar dgn pasangan masing2, yg xde pasangan tukang amik gambar je la jwbnye.....;-)
Tabik hormat dari Pegawai Tentera xcukup inci
Agak2 ni kunci apa ye
Dihadapan kapsul masa

Nak tunjuk sampan rupanya
Menerima info
Mummy&abah pun nak bergambar gak ni
Terasa ayu la plak masa ni....;-)
Pose lagi
Jom masuk Terowong 
Dapat keluar Terowong tunjuk best konon, dlm terowong penakut ya amat...;-)
Yeah, 1 family lagi
Setiap gambar mesti ade muka 3orang mamat kat belakang tu
Sikecik ni sesuka hati je naik, pdhal ni tmpt larangan sib baik xde yg jaga
Sikecik ni lelap la pulak
Hai la Badang, nak angkat kereta kebal pulak
Letih buat latihan tentera, masing2 berehat di pondok satu minggu
Bergambar lagi, puas bergaduh sbb kitaorg semua gila bergambar....;-)

Pkl 6.30ptg bergerak pulang, singgah kat bahau untuk dinner tu pun dkt sejam tunggu sebab orang ramai sikecik tu apa lagi mengamuk sebab lapar xlama pastu trs makanan sampai. Next time nk g mana2 kena bawa bdk kecikla.....;-)

P/S : Masih banyak lagi gambar.....;-)

18 ulasan:

  1. Amboi... Seronoknya bercuti..hehe

    BalasPadam
  2. tudiaa.. sakan bercuti.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg sakan, Setahun sekali kot baru dapat bercuti ngan family....;-)

      Padam
    2. bagus la.. sekali dapat bercuti, cuti puas2.. hehe

      Padam
    3. Yup,setuju 100%...;-)

      Padam
  3. dah lama x g port dickson

    yang menerima info x boleh belah tu. haaha >.<

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom ke kita PD...
      Amy dpt x saki baki info dr diaorg ni....;-)

      Padam
  4. menarik juga destinasi sini..salam kenal dr cikgu

    http://www.teacherbasariah.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kenal juga dr Cikna,
      P/S : done follow Cikgu...;-)

      Padam
  5. oh..pd ada muzium tentera darat ye?x pernah tau.huhuu..nanti sy nak lawat lah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selain dr Pantai, muzium ni kita terkenal gak la PD kan bndr tentera, Lawat jgn xlawat Aini, masuk free je....;.-)

      Padam
  6. waaaaaaaaaaaaaaa x ajk kite punnnnn

    BalasPadam
    Balasan
    1. La, nk ikut ke xpe2 ada masa kita g lagi k...;-)

      Padam
  7. Selalu berangan nak p sini. 3 tahun berlalu macam tu je msa bljr sana dlu...huhu :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alaa, sygnye.... Dulu masa kerja kt PD tiap2 kali weekend mesti g kat sini, leh tgk abg askar b'kawat,huhuu....;-)

      Padam
  8. Tak pernah sampai lagi ni, hari tu jalan2 dekat pantai ja :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Next time blhla ke sini plakkn....;-)

      Padam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...