cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Cuti panjang gara-gara Deepavali

Salam sejahtera&salam 1 Malaysia,

Hai korang pe kaba, tinggal 3hari je lagi kaum India akan menyambut deepavali so korang macamne dapat cuti x. Deepavali kali ni Cikna cuti 6hari termasuk sabtu ahad(6-12/11/15). Dan yang tak bestnye mggu depan kena kerja sehari je hari jumaat pastu sabtu ahad cuti lagi,isnin 16/11 Cikna tmbh lg cuti then nk anta abah cek up kt IJN. Apsl la PPD xlepaskan je cuti 9hr alang2 je kot,huhuu...

Xcited wasap 'si dia' kot2 la nak ajak kita bercuti,huhuu....;-)

Memandangkan kami PJJ, siapa yang cuti dia yang akan balik. Selalunye klu turn Cikna ke rumah 'si dia' tghri jumaat je terus start enjin gerak ke sana tapi mggu ni tghri sabtu baru ke sana. Si dia ke bentong amik kereta member lagipun belakang rumah Cikna de kenduri kahwin xde sape nak tgk2kn abah.

2 hari lepas mak ada pesan kalau nak ke sana singgah rumah dulu ade barang kirim untuk anak tercinta sebagai menantu yang mithali Cikna pun ke sana.  

Ade 2 plastik k, so tersenyum je la cikna
Masak Lemak Rebung&perut dari Mummy Cikna
Ikan Patin Masak Tempoyak dari Mak 'si dia'

Mak bekalkan 'Tepung bungkus'/'kuih 2 sebilik' selesai dah Untuk makan petang ti....;-)

Petai & udang yang sudah disiang, agak2 apa yang Cikna akan masak ye....???

Isnin ni nak kua g amik kad nikah kat kerayong pastu terus g beli barang dapur la jawabnye, peti ais bersih giler dh ni... Kali ni lama duk dengan 'si dia' so masa ni la nk tunjuk skill memasak&menjaga hal ehwal rumahtangga. Tak rugi awak pilih saya tau....;-)

12 ulasan:

  1. hello ☺ I'm newbie.. please visit my blog ♡ have a nice day!
    smartiesmoo.blogspot.kr

    BalasPadam
  2. SELAMAT BERCUTI PANJANG CIKNA..SEDAPNYA MASAKAN MAK UTK MENANTU YG DISAYANG...

    BalasPadam
  3. cuti lama nak balik jumpa 'si dia' lah ni...ye lah PJJ...apo boleh buat

    BalasPadam
  4. bestnyer cuti..
    company lya keje x ambik deepavali..huhu

    BalasPadam
  5. Selamat bercuti..moga pjalanan dipermudahkan :-)) amin

    BalasPadam
  6. waaa....cuti pjg..bestnyer...sy harini masuk opis...cuti cuma hari depavali jer....huhuuhuh

    BalasPadam
  7. best nyer cuti lelama...


    nak buat sambal petai udang yaaa

    BalasPadam
  8. mesti nak buat sambal udang petai tu ... bolehlah pi jalan2 berdua ... heheheee

    BalasPadam
  9. Sambal udang petai. Tak pun masak lemak rebung udang dengan petai. Dua-dua sodap :)

    BalasPadam
  10. Wah, puas cuti sampai 6 hari :)

    BalasPadam
  11. Bestnya Cikna dapat bercuti lama. Akak tak cuti sehari aje, sehari sebelum Deepavali. Bukan nak berjalan ke mana pun sekadar nak jadi surirumahtangga sepenuh masa juga ^_^

    BalasPadam
  12. bestnyaaa banyak bekalan.. fresh dari kg lagi tu.. adeh adeh patin !!! adeh !!! dapnye..

    BalasPadam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...