cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Ini Jawapannye

Salam sejahtera,

Entri peram.....

3minggu lepas ade tanya korang agak2 Cikna nak masak apa bila mak mertua ade bekalkan udang & petai. 

Malas fikir2 sampai pecah pala sudahnye Cikna buat sesuatu yang paling simple.... Jeng2 apa kah itu

Sambal udang petai

Kalau sejenis lauk macam sikit sangat sudahnye Cikna buat kentang goreng cili api. Dua2 pedas sudahnye mencirit bersama,huhuu......;-)

Si peneka yang berjaya, tahniah ye u all.

Masak lemak rebung bersama udang dan petai tu tak pernah lagi jumpa, sedap ke shira. Masakkan untuk Cikna boleh x,huhuu.....;-)

20 ulasan:

  1. yeaaa cikna akan hantar sambal peai kat umah kiteee ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Basi la anies, meh dtg umah Cikna mskkn ye...

      Padam
  2. alahai..tengok ni rasa macam nak buat plak..tpi tengah batuk..x leh nak makan udang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mkn ubat batuk dulu ye sis....smga cpt sembuh k...*_^

      Padam
  3. sedapnyeee..lama dah tak makan!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolong lap air liur yg meleleh tu....;-)

      Padam
  4. sedapnya terlajak mkn ya cikna tu yg meragam perut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin la sbb pewot cikna ni sensitif sikit...

      Padam
  5. Balasan
    1. Apa yg dh diagak tu wahai pak nujum....???

      Padam
  6. Ohhhh...... entri teka teki rupanya...
    Sedap tu weyh udang petai sambal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ratah gitu pun dh sedap kn ...;-)

      Padam
  7. Sedapnya sambal udang petai :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasangan yang cukup serasi....;-)

      Padam
  8. wowwww....petaiiiiiiiiiiiiiiii.....tp sy xreti mkn petai....hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hurmmm,rugi la Deanna...btw omputih pun mkn petai tau,huhuu...;-)

      Padam
  9. mmg sedap Cik Na...lemak rebung n udang...perghh... meleleh

    BalasPadam
  10. udang dengan petai memang berpisah tiada. lagi elok bila disebati menjadi sambal udang petai kannnnn ;)

    BalasPadam
  11. Akak tak reti makan petailah, Cikna tapi setakat sambal udang tu, akak memang tak tolaklah kalau ada orang hidang atas meja ^_^

    BalasPadam
  12. Diana tak pernah lagi makan petai lah cikna...kalau udang tu memang kesukaan diana....hihi

    BalasPadam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...