Salam sejahtera&salam 1 Malaysia,
Petang semalam g bera attend kenduri mmbr, pastu mada nk balik singgah TF Bera nak beli barang dapur sebab rini nk mkn laksa(laksa segera, ikan sardin, salad&timun)
Nak bayar kaunter semuanye full, memandangkan Cikna beli 4 brng je so adalah lebih baik Cikna ke kaunter ekspress.
Xde kesedaran sivik@xpaham bahasa diaorang ni. Agak2 korang pernah xbuat camni...?
Hati batu, Jiwa kering
Masa beratur tu Cikna siap bgtau kuat2 kat mummy "kaunter ni utk orang yg beli 10brng ke bawah" dlm masa yg sama bia diaorg paham kaunter ni utk barang 10jenis ke bawah, Mamat baju biru ni siap pandang xpuashati, terasa la tu.... Hade haku kisah, werkkkk.....;-)
P/S : tolong sediakan arahan dalam pelbagai bahasa.
hati orang ni susah nk fhm kan cikna...bersabar sajalah.
BalasPadamNi kes xfhm bahasa, dh translate kits plak dipandang xpuas hati...;-(
Padammacam2 ragam manusia... dah ada arahan bertulis pun..xleh nk paham...errrmmm...
BalasPadamceria2 ke blog elly... ;)
KULIT KUSAM! KELAM! GELAP! HITAM!
Dia xphm English kot, bila perli pandang xpuas hati.....;-/
Padammacam-macam ragam orang nie...nak buat cmne...hak masing-masing bile ditegur..sabar ye..
BalasPadamlovelyaein.blogspot.com
Ni jenis kepala batu kot....
PadamDalam hal ni,cashier patutnya ambil tindakan juga.cashier tahu dia duduk kaunter mana.tapi kadang pelanggan yang jenis tak de sivik ni mana nak peduli.tak pasal-pasal cashier kena sound balik.
BalasPadamPd Cikna customer yg slh trng2 dh de notis klu org tua tu dimaafkan lg mungkin sbb xphm ni trng jls&nyata masih muda... Klu nk cpt kdng2 cashier xsmpt nk tgk isi dlm troli cust...
Padamxde kesedaran sivik betol..so apa guna kaunter express tu kan. hmm
BalasPadamCashier yang bertugas di kaunter express patut lebih alert.....
BalasPadamBtl tu, pd Cikna cust&cashier sama2 kena alert...dlm kes ni mungkin cust xtau English pdhal muda lg kot yg cashier lak mungkin mls nk b'telagah...
PadamDah biasa nmpk ni..hehehe
BalasPadamBiasa nmpk ke biasa buat,hahaa....;-)
Padamsuppose cashier pun bukak laa mulut... kalau diorg x tgs customer x bleh wat apa2 melainkn emergency
BalasPadamCashier xsmpt nk pandang main amik trs scan brng je sbb ramai yg tgh beratur lg....
PadamBaru tau
BalasPadamHaaa, ni msti kes jrng shoppingkn,..;-)
Padamsepayuynya ada guard yg jaga kat situ ... sabar je la ...
BalasPadammemang biasa macam ni...dan orang yang beli banyak pun nak cepat beratur kat kaunter express...dah cukup baik tak kena sound dengan cashier
BalasPadamjom belajar keturunan rasulullah part 1
Kaunter 3 tu mmg kosong, kekurangan staff kot... Tu la psl,yg customer pun hati batu...;-(
BalasPadampengurusan dia pun satu hal ... patutnya train budak kaunter tu inform customer elok-elok, 10 barang ke bawah aje
BalasPadamlahhh...cashier tu sepatutnya jgn terima bayaran bagi yg membeli lebih dari 10 barang tu...org 'kita' mmg mcm tu hurmmm
BalasPadamsebenar.. kedua2 pihak ken ambik peranan.. yg ingin membayar kena alert la.. yg menerima bayran kena la bgtau.. jgn terima la kan?
BalasPadamteringat dulu masa sekolah rendah pernah baca pasal za'ba kat dalam buku teks..
BalasPadamstress kalau gini huhu
BalasPadamMemang jenis tiada kesedaran sivik la tu.. Selalu je jumpa spesies macam ni.. -_-|
BalasPadamRosmizaAli.Com
Geram betul kalau berdepan dgn situasi begini. Sepatutnya cashier pun kena tegas, kalau dah nampak lebih, minta customer pergi ke kaunter lain.
BalasPadamPatut pkerja sana jgn bertolak ansur ngn customer tk phm bhsa cm ni kan.
BalasPadamjalan2 snitinggal jejak
BalasPadamJemput singgah blog Nurfuzie.com
Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000
kalau saya jd cashier, sy tak akan terima.dh kata kaunter xpress, kan..
BalasPadam