cikna136.Asia

!..Ciknanye deariest..!

Kadangkala..........kebetulan itu 1 titik kepada permulaan yang indah..;-)

Tabung E-Day

728 x 90 Lazada Malaysia

Kaunter express untuk siapa

Salam sejahtera&salam 1 Malaysia,

  Petang semalam g bera attend kenduri mmbr, pastu mada nk balik singgah TF Bera nak beli barang dapur sebab rini nk mkn laksa(laksa segera, ikan sardin, salad&timun)

  Nak bayar kaunter semuanye full, memandangkan Cikna beli 4 brng je so adalah lebih baik Cikna ke kaunter ekspress.  

  Xde kesedaran sivik@xpaham bahasa diaorang ni. Agak2 korang pernah xbuat camni...?

Hati batu, Jiwa kering

Masa beratur tu Cikna siap bgtau kuat2 kat mummy "kaunter ni utk orang yg beli 10brng ke bawah" dlm masa yg sama bia diaorg paham kaunter ni utk barang 10jenis ke bawah, Mamat baju biru ni siap pandang xpuashati, terasa la tu.... Hade haku kisah, werkkkk.....;-)

P/S : tolong sediakan arahan dalam pelbagai bahasa.


31 ulasan:

  1. hati orang ni susah nk fhm kan cikna...bersabar sajalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni kes xfhm bahasa, dh translate kits plak dipandang xpuas hati...;-(

      Padam
  2. habis tu kaunter depan tu kosong je la ye...Penting untuk cashier suruh pelanggan ke kaunter seterusnya,..ada cashier yang takut nak bersuara,..jadi hadap je la perangai pelanggan yang macam ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaunter 3 tu mmg kosong, kekurangan staff kot... Tu la psl,yg customer pun hati batu...;-(

      Padam
  3. macam2 ragam manusia... dah ada arahan bertulis pun..xleh nk paham...errrmmm...

    ceria2 ke blog elly... ;)

    KULIT KUSAM! KELAM! GELAP! HITAM!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia xphm English kot, bila perli pandang xpuas hati.....;-/

      Padam
  4. macam-macam ragam orang nie...nak buat cmne...hak masing-masing bile ditegur..sabar ye..

    lovelyaein.blogspot.com

    BalasPadam
  5. Dalam hal ni,cashier patutnya ambil tindakan juga.cashier tahu dia duduk kaunter mana.tapi kadang pelanggan yang jenis tak de sivik ni mana nak peduli.tak pasal-pasal cashier kena sound balik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pd Cikna customer yg slh trng2 dh de notis klu org tua tu dimaafkan lg mungkin sbb xphm ni trng jls&nyata masih muda... Klu nk cpt kdng2 cashier xsmpt nk tgk isi dlm troli cust...

      Padam
  6. xde kesedaran sivik betol..so apa guna kaunter express tu kan. hmm

    BalasPadam
  7. Cashier yang bertugas di kaunter express patut lebih alert.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btl tu, pd Cikna cust&cashier sama2 kena alert...dlm kes ni mungkin cust xtau English pdhal muda lg kot yg cashier lak mungkin mls nk b'telagah...

      Padam
  8. Balasan
    1. Biasa nmpk ke biasa buat,hahaa....;-)

      Padam
  9. suppose cashier pun bukak laa mulut... kalau diorg x tgs customer x bleh wat apa2 melainkn emergency

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cashier xsmpt nk pandang main amik trs scan brng je sbb ramai yg tgh beratur lg....

      Padam
  10. Balasan
    1. Haaa, ni msti kes jrng shoppingkn,..;-)

      Padam
  11. sepayuynya ada guard yg jaga kat situ ... sabar je la ...

    BalasPadam
  12. memang biasa macam ni...dan orang yang beli banyak pun nak cepat beratur kat kaunter express...dah cukup baik tak kena sound dengan cashier

    jom belajar keturunan rasulullah part 1

    BalasPadam
  13. pengurusan dia pun satu hal ... patutnya train budak kaunter tu inform customer elok-elok, 10 barang ke bawah aje

    BalasPadam
  14. lahhh...cashier tu sepatutnya jgn terima bayaran bagi yg membeli lebih dari 10 barang tu...org 'kita' mmg mcm tu hurmmm

    BalasPadam
  15. sebenar.. kedua2 pihak ken ambik peranan.. yg ingin membayar kena alert la.. yg menerima bayran kena la bgtau.. jgn terima la kan?

    BalasPadam
  16. teringat dulu masa sekolah rendah pernah baca pasal za'ba kat dalam buku teks..

    BalasPadam
  17. Memang jenis tiada kesedaran sivik la tu.. Selalu je jumpa spesies macam ni.. -_-|
    RosmizaAli.Com

    BalasPadam
  18. Geram betul kalau berdepan dgn situasi begini. Sepatutnya cashier pun kena tegas, kalau dah nampak lebih, minta customer pergi ke kaunter lain.

    BalasPadam
  19. Patut pkerja sana jgn bertolak ansur ngn customer tk phm bhsa cm ni kan.

    BalasPadam
  20. jalan2 snitinggal jejak
    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000

    BalasPadam
  21. kalau saya jd cashier, sy tak akan terima.dh kata kaunter xpress, kan..

    BalasPadam

Komen dari yang HENSEM dan COMEL.......;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...